Assalamualaikum

Assalamualaikum..

ye lafaz inilah yang saya akan bincangkan di entri kali ini.. Assalamualaikum.. maksudnye Selamatlah ke atas kamu.. sudah lengkap.. menjadi amalan Nabi2 n mukmin, muslim sejak dulu..

tetapi kini.. di alam pascaglobalisasi.. org tak guna dah Assalamualaikum.. tapi singkatan seperti Askom, Akum, Semekom, SamekKoum...

ape sume ni?? ni ntah ape lah maksudnye.. kalau nak ringkas sangat pon SALAM cukup lah.. maksud die pon Selamat..  Kalau nak tulis kat Twitter ke yang ade word limit tu.. tulis je Salam.. kan lagi elok dari Askom and seangkatan dengan nye..

Dulu Nicki Minaj pernah buat lagu bertajuk Itty Bitty Piggy.. yang dalam lagu tu ade perangkap lirik yang berbunyi.. " I dun give a pig like Assalmelekom".. habis umat Islam kecam die..

so kalau org Islam sendiri yang bagi salam pon salah.. apa pendapat korang?? please.. kalau taknak tulis panjang or Salam baik takyah tulis.. kalau tulis yang mengarut n takde makna or ade makna yang negatif lam bahasa2 tertentu ...

So diharapkan sesiapa yang membaca entri tengah malam ni boleh amalkan.. cuba bayangkan.. kalau bukan kita yang nak bagi Salam? sape lagi?? Beyonce?? Justin Bieber??

saya pon start menggunakan Assalamualaikum di setiap permulaan entri di Blog ni sejak bberapa Bulan yang lalu.. so sama2 lah kita menyebarkan salam..

Comments

Popular posts from this blog

TEKS PENGACARA MAJLIS PERKAHWINAN ISLAMIK

How Easy Doing Dakwah Actually Is..

SPM Result Quotes