Who Can Guess The Future?

Assalamualaikum

kenape lah malam ni tiba tiba je update fb twitter sume lam Bahasa Inggeris? mungkin persediaan nak masuk Asasi Law kott.. so better we try now.. Practice makes perfect rite?

3 hari lepas kehidupan saya masih sekadar seorang hamba yang leka dengan kehidupan duniawi.. sehinggalah pada suatu senja yang memang akan saya ingati sepanjang masa.. 2 orang lelaki telah datang kepada saya dan mengajak saya supaya mentauhidkan diri kepada Allah SWT dengan sebenar benar..

mereka mengajak saya untuk solat Maghrib dan juga Isyak di surau yang sangat hampir dengan rumah saya.. memang saya akui.. saya mmg jarang solat berjemaah di surau itu.. rasa malu dek kerana rumah hanyalah beberapa langkah dari surau tersebut..  setelah mereka berlalu pergi.. dengan pantas saya bersiap untuk ke surau tersebut.. saya dah mampu menangung malu kerana tidak mengimarahkan rumah Allah yang begitu dekat jaraknya dari rumah saya..

selepas solat Maghrib.. mereka telah memberi penerangan bagaimana keadaan para Nabi n Rasul dan kepentingan berdakwah.. saya rasa begitu kerdil saat itu.. mengapalah sebelum ini saya tidak langsung meghiraukan perkara ini.. selepas solat Isyak lelaki yang agak berusia tersebut meminta nombor telefon saya.. saya memberi nombor telefon dengan seribu tanda tanya.. apakah yang mereka ini hajati dari saya?

hari hari berlalu saya tidak mendapat satu pon panggilan daripada mereka. tiap tiap Rabu mereka akan menunaikan solat di surau ini.. hari itu jugalah sekali lagi mereka memberi taklimat tentang betapa pentingnya menyebarkan agama Islam kepada masyarakat yang juga diselangi dengan cerita para Rasul dan Sahabat.. sekali lagi mereka mengambil nombor telefon saya.. kali ini beliau memberitahu bahawa akan ada satu program selama 3 hari untuk saya di hujung bulan ini..

hari hari berlalu.. masih tiada panggilan dibuat kepada saya.. namun beliau telah menghubungi abg saya.. abg saya juga telah diajak untuk mnghadiri program tersebut...  hari rabu kemudiannya.. mereka telah datang lagi dan telah menetapkan tarikh untuk program tersebut.. bermula 27 Mac.. saya sudah bersedia untuk menghadiri program tersebut kerana saya yakin bahawa ada hikmah Allah mengizinkan mereka menjemput saya..

Abg saya tidak dapat hadirkan diri.. namun di telah menghantar saya di Masjid Sultan Ismail Petra pada petang 27 Mac itu kerana disitulah tempat berkumpul peserta progam tersebut.. 5.30 petang tepat saya tiba disana.. saya lihat Lelaki yang menjemput saya ada disana.. abg saya kemudian telah berlalu pergi.. Lelaki tersebut tidak menyangka bahawa saya yang datang manakala abg saya tidak dapat datang.. Allah Knows Better.. He Plan everything..

then lelaki tersebut menceritakan kelebihan keluar ke jalan Allah... sambil menunggu seorang lgi sahabatnya untuk beragkat ke tempat yang ditetapkan.. setelah itu datang pula ahli ahli yang lain.. kemudian kenderaan untuk kami telah tiba dan pada jam 6.45 petang kami bertolak ke tempat yang telah ditetapkan..







                                                                                           Bersambung.. (tak sangka plak panjang cite nih)

Comments

Popular posts from this blog

TEKS PENGACARA MAJLIS PERKAHWINAN ISLAMIK

SPM Result Quotes

How Easy Doing Dakwah Actually Is..