Beberapa Hari Yang Lalu

Assalamualaikum..

Dalam seminggu jugak la kan saye tak update blog ni.. huhu viewers pon dah agak merudum.. graph jatuh menjunam bak Niagara Waterfall chewahh.. tapi takpe.. coz itu semua... POYO.. haha (ape motif tulis macam ni?? )

Hurm actually life without internet can be so boring.. tambah tambah tak keje ni kan.. pelik la.. takde ke orang nak bagi saye keje?? ahah cam bangang plak tanye diri sendiri macam tu.. mesti la.. dah ko tak carik keje.. takkkan la dapat?? ish ish.. so you have to find a work Qi.. now or never.. hahaa

InsyaAllah hari Khamis ni sume budak budak lepasan SPM akan dapat tahu result diorang.. saye pon termasuk same.. so pada hari tersebut lah kite boleh tengok orag yang tersenyum lebor cam Kambing n yang menangis sampai tak hingat dunia.. tak lupa juga yang menangis kegembiraan sambil memeluk kawan2 n guru2 mereka.. kah kah.. memacam perasaan akan ade pada hari itu..

Saya Doakan awak awak kat luar sana.. n saye jugak.. dapat Result yang awesome n tak membuatkan mak bapak kite sume nangis klesedihan.. buat penat bayar yuran n pi hantar skolah siang malam.. ken?? hahaha so SPM result meruapakan titik permulaan untuk kehidupan setiap manusia .. (yeke?? habes yang tak ambik SPM?)..

tapi kita takleh nak judge person by the result that they get.. haha contohnya.. soerang yang result SPM die cukup cukup makan je.. boleh jugak berjaya lam kehidupan.. n org yang berbelas2 A pon tak tentu lagi die akan berjaya lam kehidupan die..  Kejayaan Dalam Kehidupan pon satu bende yang subjektif juga untuk dikupas.. adakah seseorang yang ade keta 5 6 bijik tu dianggap berjaya?? ade rumah Banglo berbelas Tingkat itu berjaya?? yup.. pada pandangan manusia itulah kejayaaan.. tapi jika difikirkan kembali.. apa guna nikmat yang melimpah ruah jika kita tidak mampu mengabdikan diri kepada yang Maha Kuasa?? Pencipta kita??

so jangan lah kita memandang serong keada mereka yang serba kekeurangan.. kerana.. ramai yang miskin di dunia merupakan mereka yang berjaya di akhirat kelak.. namun yang kaya raya?? Muflis Di Akhirat.. so.. time u dah tak berguna dah.. Allah tak tanye ereta kau brapa banyak.. AUDI ade brape.. takde maknenye.

jadi kalau kita bijak mengurus kehidupan dan yakin bahawa rezeki itu sentiasa ade untuk setiap hamba nya.. kita tidak akan pernah cemas.. panik berfikir bagaimana melangsungkan kehidupan.. Allah menguji kita berdasarkan kemampuan kita.. Allah itu Maha Adil.. He Knows Better..

semalam kuar lepak ngan kawan kawan kat KB MALL.. satu shopping complex yang tak asing lagi di Kelantan ni.. (dah tu je yang ade..) hajatnya nak maen bowling but tengok2 ade tournament plak.. so hajat terkubur begitu sahaja.. huhu.. so pegi la lunch kat KFC.. dah lame mengidam ayam yang rangup lagi hot ni.. haha ni lah padahnya bila sekolah menengah dekat ngan KFC.. budak jadi ketagih.. hahah

kawan saye plan nak gi berkayak lam minggu ni jugak.. hurm saye ni memang sukan yang melibatkan air.. hahah river crossing kayak and so much more.. saye memang gemar.. petang ni InsyaAllah jika takde aral melintang kawan saye ajak saye pergi GYMNASIUM ... actrually ni la kali pertamanya saye akan jejak kaki ke sebuah Gym.. heheh.. badan saye kan flat je.. muscle pon takdek.. haha malu seyh/.. so kene la workout skitt..

nanti badan saye cam THE ROCK baru la korang tersengih sengih tengok kat saye (takkan pernah jadi kott)
OK la.. thats all for now.. i dun think i have more things to write.. Chiau..

Comments

Popular posts from this blog

TEKS PENGACARA MAJLIS PERKAHWINAN ISLAMIK

SPM Result Quotes

Ini Sejarah Kita ISK