expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

Saturday, 8 December 2012

BARANG BARANG UNTUK KE PLKN 2013

Assalamualaikum..

Korang yang dapat PLKN tu.. dah tahu ke nak bawak ape pegi sane..

ape?? nak bawak Bini... hahaha bini tak boleh ok.. tinggal kat umah.. amboiihh mentang2 da awen.. tak leh berenggang la konon..

hahah korang yang dapat PLKN ni beruntung sebenarnya kerana korang akan disediakan pelbagai barangan semasa berada di pusat latihan sane nanti..

saye bukan ape.. walaupun saye tak dapat PLKN.. saye tetap bagi sokongan moral yang padu untuk mereka yakni kawan2 seperjuangan saye yang dapat PLKN..

ANTARA BARANGAN YANG KORANG PERLU BAWA IALAH

hah ambik kau aku KOPI PASTA je ni.. ahah


Kelengkapan Pelatih
PERALATAN UNTUK PESERTA PROGRAM LATIHAN KHIDMAT NEGARA
1. PAKAIAN/PERALATAN YANG DISEDIAKAN OLEH JLKN
1.1.1 Pakaian Celoreng
(a) 2 helai Baju Celoreng
(b) 2 helai seluar celoreng
(c) 1 pasang boot
(d) 2 pasang “sock worsted grey”
(e) 1 unit tali pinggang
(f) 1 unit Beret
1.1.2 Pakaian Sukan
(a) 2 helai baju T sukan
(b) 2 helai seluar sukan
(c) 1 pasang kasut sukan
(d) 2 pasang stokin putih
(e) 1 unit topi “baseball”
1.1.3 Pakaian Kelas
(a) 2 helai baju kelas
(b) 2 helai seluar kelas
(c) 1 pasang kasut hitam
(d) 1 unit tali pinggang
(e) 2 pasang stokin hitam
1.1.4 Lain-lain
(a) 2 helai tudung (untuk wanita muslim)
(b) 2 helai tuala
(c) 1 berus kasut
(d) 1 pengilat kasut

2. PAKAIAN DAN KELENGKAPAN YANG PERLU DIBAWA OLEH PESERTA

2.1 Pakaian untuk kegunaan selepas kelas, waktu malam dan untuk hujung minggu termasuk pakaian

dalam, pakaian mandi, pakaian tidur, pakaian untuk sembahyang dan sebagainya.
2.2 Keperluan kelengkapan kemasan diri seperti sabun mandi, berus gigi, ubat gigi, sikat rambut dan
sebagainya.
2.3 Keperluan mencuci pakaian seperti sabun/serbuk pencuci, berus,penyangkut baju dan sebagainya.

PERKARA-PERKARA YANG DILARANG DIBAWA SEMASA LATIHAN

1.1 Peserta-peserta tidak dibenarkan sama sekali membawa, menyimpan, mengambil atau memiliki perkara

-perkara berikut:
1.1.1 Barang-barang atau alat-alat yang merbahaya seperti senjata tajam dan sebagainya di sepanjang
tempoh latihan;
1.1.2 Minuman keras, dadah serta rokok;
1.1.3 Bahan-bahan lucah;
1.1.4 Dokumen serta bahan-bahan bercetak yang berunsurkan politik dan perkauman dan perkara-perkara
lain yang boleh menimbulkan provokasi.
1.2 Peserta-peserta tidak digalakkan memakai dan membawa perkara-perkara berikut:
1.2.1 Barang-barang kemas;
1.2.2 Wang tunai yang tidak melebihi RM200.00; dan
1.2.3 Telefon Selular.
Perhatian: Jika peserta membawa barang-barang yang mana-mana tersebut di atas, peserta diminta
menyerahkannya kepada pihak pengurusan kem. Sebarang kegagalan untuk menyerahkan barangan
dan jika berlaku kehilangan semasa latihan adalah dibawah tangunggjawab peserta sendiri.

haha tengok.. saye merahkan bende yang takleh dibawa.. so korang jangan la bawa ye..

huih mesti ade yang sedih coz takleh bawa Tepon Selulit.. eh tepon selular..
ye la.. mesti takleh nak tepon BINI korang kan.. hahaha

sabor je la.. tapi rasenye ramai ape yang bawak.. pandai2 sorok lah ye..

alah tak makan dek buaya nye Bini kau.. hahahaha 

13 comments:

  1. welcome.. awak dapat PLKN kat amne??

    ReplyDelete
  2. thanks ! hihi saya tak kawin lagi so takpayah nak risau :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehhe ye ke.. bukan da anak hempat ke>?? heheh

      Delete
  3. nk tnya . mse lpor diri kne pkai bju ape

    ReplyDelete
    Replies
    1. hurm yang tu tak pasti.. anyway awak panggilan ke berapa//?

      Delete
  4. nak tanya....waktu lapor diri pakai baju ape..??

    ReplyDelete
  5. Telefon bimbit x leh bawa ke?

    ReplyDelete
  6. Assalammualaikum, semua. coe r klu mgngu / mnyibuk pl tp sj jew nk wish TAHNIAH n GOOD LUCK kpd frenz2 yg dpt p plkn kump. 2 sm mcm sy.. smg bjy n slmt bgembira, anyway thanks Qidiey bb share info.. ^_^

    ReplyDelete
    Replies
    1. welcome dik... tahniah sebab terpilih and have a wonderful time there.. involve in anything organised there... be friendly.. hihi

      Delete
  7. salam dan terima kasih sebab saya dapat juga plkn sama seperti awak. kakaka..

    ReplyDelete

You Might Want To Read This

Click Here

Keep Reading ^_^...

Keep Reading ^_^...

Rate Me If You Dare

Top Blog

Facebook.. It's Mine

Allahumma Salli Ala Muhammad

About Me

My photo

my real Name is Amin Rashidi .. 19 and will be older  .. previous studied at UiTM Shah Alam as a Law Student.. Hope my life will get better

KawanKu yang Chomells

Google+ Followers