Why I Hate K-Pop

Assalamualaikum semua.. tajuk yang tertera pada entry kali ini mung kin menimbulkan kemarahan ramai pihak terhadap saya.

But i'm talking about the truth. I dun really hate K-Pop coz saye pon minat gak kumpulan Super Junior and ade la jugak tengok cite Korea like Love Story in Harvard, Boys Over Flower n sebagainya.

This entry is as a reply to Fatin Liyana pada entry nya yang bertajuk "Kenapa Kita Harus Bagi K PoP Peluang"

http://honeykoyuki.blogspot.com/2012/12/kenapa-kita-harus-bagi-k-pop-peluang.html

There's nothing wrong yang kak Fatin yang saya minat ni Post..

she said that she hate Kpop badly before. Why I'm hating K pop is because they are too sexy.
I've seen on DIVA Universal's channel Iklan Konsert Kpop kat Sepang ape ntah.. yang pastinya Malaysia.
Sexy gile kowt.. yang Pompuan pakai sluar n skirt paras Paha. To me, Malaysia sangatlah tidak sensitif dalam hal sebegini. Saya cuba untuk tidak mempolitikkan perkara ini tetapi kita lihat sendiri masalah yang berlaku seperti Kes Erykah Badu tahun lepas..

What?? Erykah Badu pon tak kenal? the girl who have tatoo Allah on her body.. ingat da?? yup.. Malaysia already luluskan die punye konsert until she comes up with a "great" picture on NSTP. yang ngong nye Malaysia pegi salahkan NSTP kerana menyiarkan gambar tersebut. To me NSTP just like 'pembuka mata' unutk Malaysia. Kalau NSTP tak siar gambar tu n Erykah Badu tu jadi buat konsert kat sini n tetibe plak haritu die nak taruk tattoo Allah lagi kat badan die.. mesti Malaysia akan dilihat sebagai Sebuah negara Islam hanya pada perlembagaan.

Back to K-Pop. Saya tidaklah terus benci kepada semua artis K pop ni tapi ye lah.. mereka patut paham yang Malaysia ni sebuah negara ISLAM.. so Iklan ponn kene lah sopan skit. Terkejut saya tengok Iklan kumpulan pompuan ape ntah yang pakai sluar pendek kaler GOLD shake their butt. This thing shouldn't happen in Malaysia. Yang peliknye Konsert Kpop besar besaran di Malaysia. Nak tanya skitt.. Ade Korea jemput artis Malaysia buat konsert besar besaran kat sana.

I have no problems with kumpulan lelaki coz they wore good outfit but the girls group. HUH I'm sighing when see them. Dieorang ni nak jual lagu ke nak jual Body? I'm totally devastated with Malaysia's Government. This thing really show that how bad Malaysia can be as an Islamic country.

When I post this thing on my FB. Ade la sorang mamat ni komen dengan amat pedas sekali. He used to be pendebat terbaik ketika Pertandingan DEbat Ala Parlimen berlansung di sekolah saya. My team second place while their team won first place. But I'm not talking about that Competition. Komen die amatlah menunjukkan yang die ni sanggup menolak hukum hanya untuk mencapai kemajuan dan sebagainya. He said that I have to respect others Right. Hak Asasi la sangat nak tengok Korea ni kan.? hehe Without he realize, he already violating my right to speak represent the whole Ummah.

Saya amat berharap yang Kumpulan K-POP perempuan boleh improve their appearance. They better be a prostitute if they really want to wear something like that. I really sorry if this entry might make U uneasy people but this is fact.. I can't deny this fact. There is nothing good to see those girl in tight and sexy outfits.

Comments

Popular posts from this blog

TEKS PENGACARA MAJLIS PERKAHWINAN ISLAMIK

SPM Result Quotes

How Easy Doing Dakwah Actually Is..