NEW EXPERIENCE..!!

YUP.. the second post for today.. saye hari ni buat kali pertama dalam hayat saye... menderma darah... OWH MY GOD. at first tu memang kecut prot giler.. jarum die besar kott..

so citenye camni.. tadi during recess my teacher came to my class and said that "sesiapa yang nak menderma darah boleh ke dewan Pra U sekarang.." so kiteorg pon terkejut campur excited la.. makan cepat2 then pegi ke dewan tu..

I admit that i was really scared... so I asked my bestfriend he said that.. kite tengok dulu suasana jap agi.. kalau nampak ok kite on.. so sampai sane tengok org yang dah derma punye la besar die punye diameter of the jarum.. err... scary.. time tu mmg confirm tanak donate but lepas tengok kawan saye pompuan ngah derma.. then tanye die.. "sakit dok? she replied with her head.. hurm so saye dapat la spirit nak derma..

then kiteorg pon hand in borang and periksa darah.. my blood group is what people called as " the universal donor" mmg murah hati kan?? heheh so baring on the.. die pon bius.. time tu la sakit skit.. but when jarum besar tu masuk.. tak rase pape pon.. ye la dah kene bius.. hehhe... yang bestnye.. my haemoglobin inside my blood is 16.9.. my teacher said it was good..

hari ni yang paling tinggi catatan haemoglobin ialah student form six =18.something...hehe

so hari ni sume org yang menderma rase happy sangat coz dah menyahut seruan untuk berbakti kepada negara... paling bestnye.. dapat buku rekod pendermaan yang kechik lagi cute tu... heheh...

sesungguhnya tangan yang memberi itu lebih baik drpd tangan yang menerima.. Alhamdulillah for this great experience....

Comments

Popular posts from this blog

TEKS PENGACARA MAJLIS PERKAHWINAN ISLAMIK

SPM Result Quotes

Ini Sejarah Kita ISK