Les Miserables. Ape Tuh??

Assalamualaikum..

Yup Les Miserables. Sebuah movie musical yang sangat awesoem bagi pendapat saya la. Memang berjuta-juta kot habes nak buat filem gempak cam ni.

I watched it last night and I was really satisfied sebab jumpa website yang ade movie ni.. Alhamdulillah.

There's a lot of thing you can think when you're watching this film.

Rasa bersyukur sebab hidup kita sekarang ni dah bebas dari penjajahan. So boleh katakan yang sempena Hari Kemerdekaan Malaysia yang ke 57 saye tengok cerite ni je lah.

Tengok rakyat yang ditindas oleh pihak-pihak yang tidak bertanggungjawab. Membiarkan anak-anak kecil, orang-orang tua kelaparan dan kebuluran. Dipaksa bekerja and didera dan sebagainya. Memang teruk sangat.

Yes film ni musical and ade jugak lah part yang mane rase cam ala menyampah nye.. nak lawan pedang pon nak menyanyi ke.. ahhaa but i prefer this kind of movie la dari yang ntah papae tetibe berguling-guling kat padang. Peh ne tum peh ne tum.. hahaha

Anne Hathaway yup pelakon yang namenye same ngan bini Willliam Shakespeare memang deserves menang Academy Awards sebab lakonan die memang mantopp.. Hidup menjadi sengsara after people know their secrets. Yeah she's have a daughter.. then the man left her..

tanak cakap banyak saya sarankan awak tengok le cite ni.. memang best..

Yang paling saya geram, si Polis tua tu.. tak habes2 nak kejar Monsieur tuh... last last oleh kerana rasa bersalah yang amat.. hehe Bunuh diri lam loji pembetung... tu makan dia.. ahhaa

one of the song sang by Fantine (Anne Hathaway) titled I Dreamed a Dream


There was a time when men were kind
When their voices were soft
And their words inviting
There was a time when love was blind
And the world was a song
And the song was exciting
There was a time
Then it all went wrong

I dreamed a dream in time gone by
When hope was high
And life worth living
I dreamed that love would never die
I dreamed that God would be forgiving
Then I was young and unafraid
And dreams were made and used and wasted
There was no ransom to be paid
No song unsung, no wine untasted

But the tigers come at night
With their voices soft as thunder
As they tear your hope apart
As they turn your dream to shame

He slept a summer by my side
He filled my days with endless wonder
He took my childhood in his stride
But he was gone when autumn came

And still I dream he'll come to me
That we will live the years together
But there are dreams that cannot be
And there are storms we cannot weather

I had a dream my life would be
So different from this hell I'm living
So different now from what it seemed
Now life has killed the dream I dreamed.

Extra Large Movie Poster Image for Les Misérables


Comments

Popular posts from this blog

TEKS PENGACARA MAJLIS PERKAHWINAN ISLAMIK

SPM Result Quotes

How Easy Doing Dakwah Actually Is..