Nukilan Hati Sambil senyum Sinis melihat Masa Depan

Assalamualaikum

Ya Allah yang tuhanku .. kenape makin dangkal dan makin cetek fikiran sesetengah manusia di muka Bumi ini??

mereka sanggup membela kenyataan mereka disebabkan keegoan..

hurm takyah lah cakap pasal minyak... dah naik loya tekak ni..

bila kerajaan boroskan duit sesuka hati.. bermacam program keraian dijalankan.. habis sume bende nak ditaruk 1 Malaysia.. hurm habislah..

menanti lah rakyat Malaysia dengan penuh ketabahan dan keredhaan... entah apa lagi yang bakal dilaksanakan.. merana lagilah rakyat malaysia.. atas dasar ape?? dasar untuk menjadikan negara maju.

maju lah snagat.. kalau gaji dah tinggi.. harga barang pon tinggi... jadi apa yang perlu dibanggakan..

sudah lah salah fakta.. disuruhnya kita bersyukur dengan membandiongkan harga minyak kita masih murah berbanding negara Jiran.. woittt.. negara lain tu bukan pengeluar minyak...

bandinglah dengan Qatar, iraq dan seangkatan dengannya.. kita ni biar bijak skitt... kenape masih nak binasakan rakyat sendiri..?? ni ke yang dinamakan Rakyat Didahulukan..

habis rakyat disuap sehingga kembung.. bila kembung itu sudah kempis.. dijalankan lagi perkara yang menyebabkan rakyat yang dah kempis jadi makin kempis..

sabarlah.. terimalah seadanya.. bila ade peluang dulu.. banyak plak cekadak die... orang nak bagi peluang hidup yang lebih baik diraguinya..

skang ni tanggunglah sendiri..

tak tahu nak jadi apa ngan masa depan.. bila kerenah birokrasi.. authoritarian .. cronyism makin gemuk.. makin gemuk... rambut makin tebal..

hurm.. dah macam orang bisu skang... tak mampu dah saya suarakan apa2 yang terbuku di hati.. atas dasar menjaga ikatan persahabatan dan juga malas nak manusia manusia yang fikirannnya tak macam manusia..

bile ape yang dikautnya menjadi darah daging.. orang salut tahik pon takpe.. atas alasan perubatan.. hehee

saye pon dah tak tahu nak merepek ape lagi.. bagi yang paham paham lah..

harapan saye.. biarlah suatu masa nanti.. negara ini tidak dijajah lagi rakyat sendiri.. bebas dari cengkaman mereka yang rakus menindas dengan slogan membantu rakyat...

Wabillahi Taufiq Wal Hidayah

Comments

Popular posts from this blog

TEKS PENGACARA MAJLIS PERKAHWINAN ISLAMIK

SPM Result Quotes

How Easy Doing Dakwah Actually Is..