Pendedahan Demi Pendedahan

Assalamualaikum..

hurm first of all I would like to embrace the grateful feeling toward my Creator The Almighty God Allah SWT for giving me this opportunity to write in my own Blog... (meraban jap) because I feels that this blog is the only stuff that being loyal and treat me nicely in order to go through my life as a boy in this world.

Wa ana uridu an takallam fi lunghatul arabiyah liannaha fi tariq ila my sister's baiti.. ana samiq an ala Ar-Radio IKIM fi sayyarah.. (ngube kott arab skitt.. )

cerito nye camni (abaikan due perenggan pertama) Alhamdulillah kawan saye nak join saya keluar dakwah pada 1 hari bulan 5 ni.. InsyaAllah.. so I was like flying to the seventh layer of skies la.. bukan ape.. bende baik elok kite kongsi bersame mereka mereka yang kita kasihi.. tujuannye ape? untuk menimba ilmu serta untuk meningkatkan keimanan dan ketaqwaan diri disamping mengislahkan diri.. (cam ayat Samy Vellu je)

hari ni jugak saye bukak je FB and ade lah satu Hamba Allah ni ajak saye masuk satu Group.. based die POLITIC well.. selaku remaja lelaki berumur 18 yang masih tak layak untuk mengundi.. Politik memang lah satu perkara yang sangat menyeronokkan bagi saya.. I enjoy every single exposure that reveals the truth in Malaysia's administration.

Post sebelum ni pon banyak berkisarkan politik kan?? hehe so tahu tahu la.. kita walaupun tak cukup umur untuk mengundi.. tapi kite kene ambik tahu sikit sebanyak menegnai isu semasa yang berlaku dalam negara ni.. kerana ape? kerana kita lah generasi yang bakal mengambil alih tampok pemerintahan negara di suatu masa nanti. jadi atas dasar itulah kita mahukan agar Malaysia mampu bertahan dengan izin Allah sehingga ke masa tersebut.

Bebanan hutang negara bakal kita tanggung jadi kita mahukah pihak yang memerintah kita mengamalkan pembaziran? Rasuah? Kronisme dan juga peyelewengan ekonomi negara? Inginkah kita menanggung bebanan yang lebih tinggi? Inginkah kita terus berada di landasan yang di akhir nya merupakan sebuah tembok konkrit? mahukah kita mengakhiri Malaysia seperti Greece?

segala macam pendedahan saya dapati melalui Group baharu yang saya sertai sebentar tadi.. Alhamdulillah.. Group ini bukanlah satu group yang hanya memenuhkan Notification anda dengan perkara yang remeh temeh seperti Autolike dan sebagainya.. namun segala update adalah perkara yang bermanfaat.

ramai yang kata selaku remaja belasan tahun saya tidak sepatutya mencampuri isu politik. saya rase pandangan ini adalah sama sekali bercanggah dengan rasionalisasi pemikiran seorang individu yang mahukan negaranya dipacu ke arah kegemilangan.. bukannya ke arah kemusnahan. BUTA POLITIK adalah satu Nama yang layak diberi kepade mereka yang tidak mengendahkan perihal politik negara.. kerana ape? mereka tidak prihatin nasib Rakyat ..mereka tidak bimbang dengan peningkatan harga barang berikutan kenaikan harga bahan api.

Saranan saya selaku remaja yang inginkan pembaharuan dan bukannya sebuah Transformasi yang sering dilaungkan kebanyakannya dalam lagu berunsur membodek kerajaan. Transformasi apa yang rakyat terbanyak inginkan? Transformasi Eknomi.. di mana pelbagai perkara yang lebih berfaedah dapat dijalankan dengan khazanah negara yang ada.

Rakyat ingin hentikan khazanah negara yang mengalir masuk kedalam poket golongan tertentu.. apa yang mampu merealisasikan perkara ini? UNDI anda.. Ya UNDI anda.. jangan biarkan UNDI anda menindas sebilangan golonga yang lain. Jangan biarkan golongan yang Kaya terus Bersenang dan Yang Miskin terus Tersempit..

Sama Sama lah kita fikir dan renungkan.. antara Pilihan yang ada.. yang manakah akan membawa kita ke arah kebahagian dunia dan juga akhirat ataupun sebaliknya..

InsyaAllah.. Ya Allah engkau MAkbulkanlah DOA hambaMu yang hanya mampu memohon kepadaMu..

Supaya Allah Memeri TAufiq dan Hidayah kepada kita semua.. Better Malaysia will come... aminnn

Comments

Popular posts from this blog

TEKS PENGACARA MAJLIS PERKAHWINAN ISLAMIK

How Easy Doing Dakwah Actually Is..

SPM Result Quotes